Wednesday, September 22, 2010

Cerita Diet Day 1

Petang ni ingat nak ke gym tapi tak kesampaian...Gara2 hujan lebat telah menyebabkan jem..Aku selalunya sampai di gym before kul 4pm....Workout + sauna + mandi = lebih kurang 1 jam. So aku akan kuar dari gym paling lambat pon kul 5.30pm...Tapi hari ni jem...ditambah aku plak kuar sedikit lambat dari opis, maka kul 4.30pm still di atas jalan raya..So aku cancel la plan nak gym..Bukan apa..anak aku Nina kena amik sebelum kul 6pm....Gym kat subang...umah aku di shah alam..jauh gak tu...Aku plak jenis yg tak berapa gemar amik anak lambat2..kesian kat dia...Sedih je dengar ayat dia dulu " Mummy, Nina last one"...maksudnya dia tinggal sorang2 kat nursery tu...kawan2 dia sumer dah balik...cian la plak...lagipon dia selalu pesan.."Mummy, petang ni mummy jadi first one amik Nina tau"...heheheheh...Anak aku tu memang suka dok kat umah...suka tgk playhouse disney..tu yg speaking dia jadi cenggitu..aku tak de la speaking pon ngan dia kat umah...dia pepandai sendiri jer...umur dia baru 4 thn...

melalut plak...so, since tak gym..terpaksalah aku workout sendiri kat umah..buat JM 30 days shred lagi..semput gak ...Sampai Nina cakap "Mummy, lain kali Mummy beli dvd exercise yg tak penat tau!...Mummy tak yah exercise la...nanti mummy penat...ceh..auta dia nak tgk tv la tu..saja ngayat aku cam tu...hehehehh...
Selalu pas balik keje, bergegas masak (ahem, kalau rajin yer)...Hari hubby ada open house HQ office kat hotel istana..So , free tak yah masak...hehehe...Nina makan apa??? Erm...aku dah bagi dia makan roti n sosej tadi..Dia tu bukan pemakan orangnya..aku masak pon, selalunya tak nak makan..So, tak yah aku membazir2 kan..takut2 nanti, Nina tak makan, aku lak yg pi makan..heheheh...

Kul 8.45pm tadi call hubby. Minta tolong belikan fresh milk...Stok dlm fridge hampir habis..Pastu siap pesan beli buah oren atau epal.."Saya lapar ni"...heheheh..hubby gelak jer...Dia tau aku tgh nak lose weight...Tak de la dia nak ngulas sgt...Support pon tak de...demotivate pon tak de...dia dah lali kot dengar ayat2 nak diet ni...hahahaha...Kekadang tu dia yg paksa aku makan...sebab aku ni even rangka besar, tapi makan tak la kuat sangat...kalau makan nasi kat kedai tu..selalunya makan 1/2 atau 3/4 pinggan jer..Hubby aku la yg aku paksa untuk habiskan...Dia menten jer..tapi perut la yg boroi....hahahaha...aku lak...perut kempis (ceh ngaku tu) tapi punggung lak besar...huhuhuh..ye la ye la..tak la kempis sgt..tapi memang beza la...pinggang aku 29.5, punggung ku 43...Agak2 korang, aku pakai jeans size apa????hahahhahahah...memang sukar aku nak mencari seluar..sebab tu dah lama aku tak beli jeans...Aku pakai jeans size 34...memang longgar giler part pinggang tu...Ada jer jeans dulu2 size 32..boleh pakai..but aku kan make sure pakai ngan baju yg labuh..ye la peha ketat giler tu..seksa org tgk...hahhahah...

Malam ni aku nak berjaga...nak fokus pada research aku...memalam baru ilmu senang masuk...oh ya...aku sekarang ni dah tak keje..Dok sambung belajar kat uni kat KL...so keje aku dok buat research je la 3 thn ni...Aku baru start bulan Julai baru ni...Masih merangkak2 la...So, blog ni tempat aku melepaskan stress belajar aku disamping menjadi diary diet utk ku...

No comments:

Post a Comment