Tuesday, September 21, 2010

New Begining

Selamat hari raya...Lama aku tak update blog ni..Bukan apa..Sepanjang  bulan posa...diet ku biasa2 jer..memang tak sempat nak workout pon....So semalam aku timbang..berat aku dah naik ke 75kg...argh....gara2 raya punya penangan dan cuti2 Mesia ....pas raya baru2 ni aku n family pi bercuti ke Awana Kijal dan Holidaya Villa Cherating..Saja2 relaks kan minda...Best dok kat Awana kijal...Holiday Villa tu..biasa2 jer....Ok..So since berat aku dah naik...aku pon start la buat detox semalam...dan start pi gym petang semalam...Okla...pagi ni bangun n timbang, berat dah jadi 74kg....Bulan posa hari tu jejak la 71kg...erm..mungkin kurang air time tu kot...

Hari ni aku nak start bersungguh2 kembali...i mean aku nak catat setiap apa yg aku makan dan apa yg aku buat...Ni bukan utk org lain follow tau..just untuk aku jer...Diet aku pon pon tak extreme sgt..Ikut kemampuan aku jer...

So..hari ni permulaan la kiranya kan...Ini ukuran badan aku yg hazab...huhuhuhu

22 September 2010

Pinggang = 29.5 inch
Punggung = 43 inch ( part ni memang hazab gilos)
Peha = 26 inch ( ni pon maha hebat gaks)
dada = 36 inch (okla)
Weight  = 74kg
Tinggi = 168 cm
BMI = 26.22

Bacaan kat bawah ni aku timbang kat gym pada 21 Jul 2010...penimbang kat umah aku tak de measurement yg ni...Aku rasa sekarang ni pon lebih kurang la measurement dia...tak de beza sgt pon..

Age = 31
Fat % = 36.5%
fat mass = 27.7 kg
Muscle mass = 45.2kg

target aku nak reduce fat % ke 30% dulu...ye la..kang target byk2..tak terbuat plak..Realistik la skit..ni short term...Long term nak achive fat% 25% and below by Feb 2011...InsyaAllah...

Pagi ni for the first time aku telah memasang DVD JM 30 days shred...Fuh berpeluh2...Okla...even adala yg lubang2 tu...for..okla for beginner @ first time cam aku ni...Aku punya biggest problem is my low part...Sebab tu aku susah sangat nak buat squat and lunges...Memang perit la nak follow JM tu...memang terketar2 lutut la...tapi upper part aku ok...buat sit up and crunch up (betul ke eja ni) aku ok jer...boleh tahan la....satu lagi my biggest problem is aku tak leh nak berlari kat atas treadmile..aku akan rasa nak terjatuh la..pening la...sesak nafas la...dah la aku tak amik trainer...bukan apa..aku ni tau kemampuan diri aku ..so biar aku buat sendiri dulu ..slow2..nanti kalau ada trainer..tak pasal2 trainer kena sepak ngan aku sbb asyik nak push aku jer...hahahahahha..aku tau trainer tu bagus..utk kebaikan aku gak..tapi..erm..biarla..nanti2 dulu...budget byk nak hala kat lain dulu...

Sebelum workout, aku ada telan Total Lean..ni dah lama aku beli kat GNC...kononnya nak increase metabolisme la..tapi org cakap...time nak workout baru makan...kalau makan n tak workout tak jadi gak...So baru semalam la aku try makan pil ni..before work out...erm...tak tau nak komen apa lg..sbb dah lama tak work out kan..so memang strength tu tak de la...tak yah la nak mengharap kat pil tu utk menaikkan strength cam magik kan...kalau jadi betul..aku lak yg takut..ye la..sah2 takut ada drug ke apa ker kan...yg ni aku tgk review dia..safe la....ada KKM...boleh reduce fat % gak la...Bekalan utk sebulan..nanti kita tgk after sebulan..apa akan jadi yer....

Breakfast pagi ni -

Nesvita with oat (instant dlm paket 3 in 1 tu)

Sampai ops kul 10am - makan macaroni n cheesee ( hua...aku tau ni byk kalori.)

..tapi aku masak malam tadi utk adik ku dtg beraya kat umah..n ada belen2 yg aku tak mau membazir..so aku bawak la bekal pi opis...semalam aku tak makan malam..so lapar giler la after workout...fush...ngan detox lagi kan..memang kosong perutku...InsyaAllah petang ni aku gi gym..burn kan balik apa yg di makan tu...Pastu malam ni sambung buat JM 30days shred lagi...

before tido minum detox tea - natural clenz kot nama dia..ala yg Nita minum tu...okla tea ni..tak la terasa sakit perut sgt..membuang pon sekali dua je sehari..aku minum pagi n malam....tp tak la disiplin sgt kan...InsyaAllah..after catatan ni..hopefully aku akan berdidiplin....huhuhu...

Pegi opis aku akan bawak 1.6L air masak...akan ku pastikan air itu akan habis before kul 12.30pm...memang selalu ke toilet la aku jawabnya..Nasib baik toilet dekat...

hari ni tak pakai beutiful..sebab tak sempat nak kering basuh malam tadi..sidai dalam toilet...lupa letak bawah kipas..aku baru je pakai beatiful ni before puasa hari tu...so far okla..aku tak la mengharapkan magik dari korset ni...sebab aku more to nak bentukkan badan aku gak...tak nak bagi gelebeh2 bila dah lose weight nanti..cewah.....yg best pakai korset ni...rasa badan kemas jer...yg tak best, bila nak gi toilet la...erm...tapi tak per...jangan jadikan itu alasan....yg penting aku memang suka pakai korset ni..akan  ku pakai setiap hari...heheheh..InsyaAllah..
Okla..nanti aku update lagi...

No comments:

Post a Comment