Friday, October 29, 2010

TBL- Berat aku naik

Seperti tajuk di atas berat aku adalah naik sebanyak 300gm... Last week 69.3kg...Semalam 69.6kg...Aku timbang pagi dah turun balik...tapi biarla amik bacaan semalam kan...Biar kena BOLD MERAH...buat aku sedar dirii skit....

Aku punya diet sepanjang minggu ni, okla terkawal....Sabtu n Ahad adalah hari aku makan kat luar...So, even di control, kalori mungkin ada terlebih di situ...

Hari2 lain...aku cam dah muak giler makan salad...cam kambing pon ada...huhuhuhu..malam memang aku tak amik carbo....so kenapa berat aku tak turun2 ni???? erm....sebab tu aku just letak target TBL sampat dec ni utk reduce ke 64kg jer...sebab aku rasala, bila bmi dah jatuh dlm kategori normal, dalah susah nak turun ngan byknya each week...betul ke teori aku ni....????  aku exercise adalah 2-3 kali seminggu....ke aku tgh build up muscle...tu yg berat aku naik....hhahahha..poyo jer....

Sejak kebelakangan ni , aku selalu mask utk family aku masakan yg healthy...garam pon kurang...sampai laki aku tanya...kenapa tawar ni....aku ckp...ni makanan sihat....pastu dia boleh jawab apa ..."kita tgk sapa kurus dulu"...isk isk sabo je la...laki aku tu tak diet pon.....selalu makan malam dalam kul 10mlm gitu...pastu rehat jap n tido...of coz la buncit kan...time memula aku join TBL dulu, berat dia 67-68kg....tapi kenapa 2-3 hari lepas berat dia jadi 65kg???? isk..adakah berkat masakan sihat aku masak tu???? jeles yg amat aaku tau!!!!

Aku kawin 5 thn lepas...time aku kawin berat aku 63-64kg gitu la....tak de la kurus kan...berat laki aku lak 65kg....maksudnya berat dia menten jer 5 thn ni...huhuhu..tapi aku tgk inci perut dia macam dah bertambah jer.... ops...laki aku lebih rendah dari aku..so kalau ikut BMI...aku lebih nipis la dari dia....hahhahaha...

1 comment:

  1. salam..1st time terjah sini..macam nak folo berdiet..hehe!

    ReplyDelete